Uncle ED dan Emas by Aidil Azhar Info Kewangan Emas & Public Gold, Kesihatan dan Pandangan Perspektif Kehidupan oleh Uncle ED

April 11, 2008

Scary Hongkong Commercial : The 7th Kid that Supposely only 6 Kids

Filed under: Kehidupan — Tags: , , , , , , , , , — PersonaGrata @ 00:43

Pandang betul betul dan baca petikan di bawah dengan teliti.
Tengok berulangkali, baru anda perasan, ada kanak-kanak yang ketujuh.

battleroyaledoll

Memang menakutkan dan iklan ini telah diharamkan untuk ditayangkan di stesen
tv di hongkong kerana kanak-kanak lelaki yang gemuk itu telah mati seminggu
selepas penggambaran iklan ini. Baca petikan ini dengan teliti

See if you can spot the 7th girl…..
How true is it? …hmmmm this advertisement is very popular in
hk cos most of the ppl has seen something extra in this adv. when
the director of the ads review the ads at midnight, he discovered that there
were supposed to be 6 children playing but there is 1 extra person at
the back. Soon, the last kid died.

The ads was immediate stopped but it has already become very popular in hk.
A lot of ppl are talking abt it. Very eerie!!! on 25sec -27sec,
the last person is a fat boy, but his shoulder was held by a gal who was
nodding her head ( she has 2 pony tails). It’s at the last scene when everybody is looking in front.
look at the last person.

Instead of the fat boy, its a girl. When everyone of the kid’s face is close up, u
can see the little girl with her head looking down. muz watch it very carefully
cos it’s only 1 sec. at the last scene, the fat boy is the last 1, then who is the girl?

April 4, 2008

Khalwat : Bantah hukuman untuk non-muslim

Hari ni selepas selesai PersonaGrata dr tugasĀ² berat presenting Final Year Project maka apabila melabuhkan punggung di depan skrin komputer yang usang ni, tertarik pulak satu artikel yang dikeluarkan oleh MalaysiaKini (Rajin sungguh PersonaGrata baca MalaysiaKini)

Artikel yang berbunyi “Khalwat: Bantah hukum bukan Islam” itu sedikit sebanyak tertusuk dalam benak sanubari Persona Grata. (kita baca artikel tu kat bawah nanti). Sebenarnya sebagai seorang warganegara Malaysia ini, PersonaGrata tersangatlah pelik. Kenapa kita dinamakan Malaysia sebuah negara Islam? walhal undang-undang terlaksana bukanlah relevan dengan undang-undang syariah yang sedia ada? Bukan lah tujuan disini nak menuding jari pada siapa2? cuma nak diajak berfikir. Sebenarnya kita bangsa melayu ni macam bertakuk lama dan membuat semua perkara yang takut hilangkan kredibiliti kita sendiri.

Maksud disini ialah, Apakah yang dimaksudkan negara Islam? kalo betul kita negara Islam. Adakah kita implement tatabudaya seperti Negara Islam yang lain. Jika tidak, buat apa kita label negara Islam sedangkan kita bukan berpusat 100% kepada tiang agama dalam pentadbiran negara. Hanya sekadar nama? buat apa? Muka tak malu jaja nama Islam sana sini? maka lebih elok kan kalo kita buat NEGARA MAJMUK jika dan hanya jika tak boleh nak Implemen apa yg dinamakan seperti asalnya iaitu Negara Islam. Pandangan peribadi disini maksudnya ialah. Kalau kita tak mampu behold tanggungjawab nak menjalankan pentadbiran Negara Islam. Jangan la memalukan ISLAM. Buat sahaja negara majmuk. Habis cerita. Ni , pelacur melayu terabur sana sini. Petik sana terus boleh langgan. Apa cerita ni?

(more…)

Tun Mahathir Sekat BPR Bongkar Rasuah?

Filed under: Bincang Petang — Tags: , , , — PersonaGrata @ 03:30

Pelik dengan isu kini tapi ini lah hakikatnya. Daripada sumber MalaysiaKini yang dipetik berbunyi -> Tun Dr Mahathir Mohamad wajar disiasat berhubung dakwaan cuba menghalang Badan Pencegah Rasuah (BPR) membongkar kemungkinan penyelewengan pegawai kanannya di Jabatan Perdana Menteri (JPM).

param cumaraswamy“Dr Mahathir juga harus dipersalahkan atas krisis yang muncul kini dalam badan kehakiman, polis dan BPR,” katanya, “dan jika kita sebagai satu bangsa mahu maju lagi, kita mesti membetulkan kecacatan dalam sistem bernegara dengan membongkar akar umbi permasalahan dan membanterasnya depan-depan.”

Menurut Param, seperti kenyataannya yang diedarkan kepada media semalam, sebahagian keterangan yang beliau maksudkan seperti berikut:

Peguam bela: Adakah Datuk menggeledah pejabat ketua pengarah EPU di JPM?
Saksi (Shafee): Ada

Peguam
: Ada sesiapa yang meminta anda menutup kes itu?
Saksi: Ya, perdana menteri (Dr Mahathir).

Peguam: Ceritakan keadaan yang menyebabkan perdana menteri meminta anda menutup siasatan itu.
Saksi: Ya, saya dimarah, “beraninya anda menyerbu pejabat pegawai kanan saya?” Saya terperanjat dan menjawab “ia dibuat berdasarkan satu aduan pihak yang terlibat.”

Saya menjalankan tugas seperti diperuntukkan undang-undang. Beliau (Dr Mahathir) menuduh saya cuba memerangkap bekas ketua pengarah EPU.

Saya menjawab, tidak benar sama sekali kerana salah di sisi undang-undang memerangkap seseorang. Sebagai seorang Islam, berdosa besar mengenakan orang lain.

Beliau bertanya saya “apakah Anwar menyuruh anda menggelidah pejabat itu?” Saya jawab “tidak”.
More…(Berita Penuh)

Sumber: MalaysiaKini

Powered by WordPress